Need for Speed Heat

nfs-heat-wallpaper-1.png

Nem igazán értem ki és hogyan számítja a széria aranykorát, hisz sokan az Underground előtti időket sírják vissza, ami az egész széria kb első egyharmada, alig 5-6 résszel, így a tuningolós őrület még simán a széria elejének számít. De ha ezt a gondolatmenetet folytatom és a a klasszikus NFS-ek a Porsche Unleashed-al bezárólag voltak az aranykor, akkor az ezüstkor hatalmas rajongója vagyok, mely számomra a "szent trilógiá"-t is képező Underground 1-2 és Most Wanted. A Carbon nekem már nem adta a sok erőltetett szakadékos driftelés miatt, az Undercover vezetési modellje meg már annyira az alja volt, hogy elengedtem a széria kezét. Volt egy-két próbamenet utána is, de semmi komolykodás, majd a 2015-ös kvázi rebootra figyeltem fel ismét. A béta tetszett, de mint később kiderült, pont addig a pár óráig volt szórakoztató a cucc. Aztán jött a Payback, amit egy nagyobb akció keretében szereztem be és pont annyit meg is ért a cucc, hozzá kell tenni,  hogy majd egy évvel a megjelenés után, így a mikrotranzakcióktól én már nem szenvedtem. Érdekes, hogy eleinte tetszett a kártyás tuning rendszere, mert kicsit feldobta a szokásos motorházkommandózást, viszont később, amikor már javában fejlesztgetnem kellett volna a a gear kocsi szintek miatt, igencsak frusztrálóvá vált a zsákbamacskázás a célirányos fejlesztés helyett, hiába volt tömve a buksza.

Emellé talán fontos megemlíteni, hogy pontosan tudom mennyire debil az egész játék, főleg az új irány, és itt főleg a vezetésre gondolok. Ez a két (és mostmár csak egy) gombos kanyarodós, azaz farolós módszer, ami mellé betársul a két méteren 200-ról megálló kocsi. Szánalom tudom, ha korrekt vezetési élményre vágyom, akkor én is inkább a GT Sportot rakom be, Forzázni meg nincs lehetőségem. Viszont van az úgy, hogy meló után igenis a legdurvább verdákkal akarom csapatni a szembesávban és rohadt menőn bedriftelni egy kereszteződésbe. És pontosan erre tökéletes ez a sorozat és pontosan erre vágytam pár napja, így aztán már a gépben pörög a Heat és meg kell mondjam, veszett jól szórakozom vele.

6368842cv17d.jpg

Kezdjük mechanikával, azaz az éjszaka-nappal változtatásával ami szuperül sült el. Hiába ugyanaz a város, teljesen más jellegűek a versenyek az eltérő napszakokban. Világosban a pénzért folyó, zárt pályás futamok remek kontrasztban állnak az esti illegális rohamokkal, melyeken Reputation pontokat tudunk lapátolni. Ezen pontokkal Rep szintet léphetünk, mely emelkedése egyre több alkatrészt és autót nyit majd meg számunkra, amikért a nappal bezsebelt lovettával kell perkálnunk.
Grafikailag valami bővületes a cucc, gyönyörű. Persze szénné van effektezve, meg az eső is folyton esik, de mégis, kifolyik olykor a szemem 200 fölött a neonfényes városban száguldozva. Végre ismét normális tununk rendszer van és nagyon tetszik, hogy az új alkatrészek fejlesztési hatása szemmel követhető egy négy irányú (verseny, utcai, drigt, off-road) grafikonon. Tetszik a vizuális tuningok kezelése, bár ez sokat nem újított a megelőző két részhez képest, mégis egy kicsit fluidabbnak tűnik a kezelése. A bejárható terület szimpatikus, nagysága még pont belefér, ennél nagyobb már sok lenne. Változatossága most nem lett túltolva, a szokásos belváros, vadon, gyárterület szentháromságon mozog, egyedül a floridai míliő, ami megmenti a programot, de azt viszont csont nélkül szállítja. Az audio rész nem nagy kaland, a zene közelébe sem ér a régi epizódok setlitjéhez, a kocsik hangja viszont korrekt.

A helyzetet viszont nem segíti az új vezetési modell, amit fentebb már beharangoztam. Immáron nem szükséges alapból a féket nyomni a drifteléshez, elég elengedni egy pillanatra a gázt és újra megnyomni, de az egyik iránnyal együtt és már csúszik is a kasztni. A gond az, hogy a nagy hajrában nem mindig engedjük el eléggé a gázt az eksön előtt és már csak azt vesszük észre, hogy jön a kanyar, de a kocsi csak megy egyenesen. Később, nagyobb teljesítményű kocsiknál már kellett a fék is a neccesebb manővereknél, de ettől még nem tartom jó ötletnek ezt a változtatást. A másik pedig a rendőrök és most nem a szokásos "3 szintnél hej de nehéz" című nótát kezdeném, mert ezen kár keseregni. Ellenben tök jó lenne, ha nem lenne papírból a kocsink és nem krepálna be 3 kocc után, főleg úgy, hogy az eddig NFS-ekben ez nem így volt. nagyon nehéz átszokni a folyamatos kikerülésekre, amíg eddig simán dobáltuk a zsarukat a kilinccsel. Ha jól tudom, kősöbb lesznek erre való "skillek" így nem vonnék le messze menő következtetéseket, de sajnos úgy tűnik muszáj lesz valami grindelős trükkel feltornászni a Reputation szintet, hogy élvezetesebb legyen a játék.

Ezektől függetlenül viszont ahogy lehet, gurulok ki a garázsból, aztán nekitaposok és vagy a szokásos activityket vagy versenyeket hajtom fel sorra. Ha kicsit uncsi a nappali körözés, odacsapok az éjszakai városnak, így folyik a Circle of Life. Most először jött  vissza a régi NFS feeling hosszú évek után és persze bőven nem tökéletes a cucc, de számomra bőven szórakoztató. És azt hiszem ennél nem is kell több.

need-for-speed-heat-wallpaper-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fullcontrol.blog.hu/api/trackback/id/tr2715435128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Kedvenc oldalaink

 bgeek.jpg 

süti beállítások módosítása